Puterea harului rupe zăgazurile pământului

Minunea de la Mănăstirea Sfântul Trifon, Cernetu, Teleorman

Și tot călătorind prin Rai, trecând prin sate, prin mănăstiri, peste locuri pustii, am ajuns într-un spațiu în care parcă și Dumnezeu se odihnea.

Am coborât din mașină. Peste pacea din suflet s-a așezat și mai multă pace. Soarele se pregătea să apună ascunzându-se în spatele dealului împădurit. După un drum în care câmp era în stânga și-n dreapta tot câmp, răsărise un deal spectaculos pe care, ținută parcă în palmele Lui Dumnezeu, înflorise o mănăstire. Reală, dar ireală în același timp.

Am imortalizat câteva cadre cu soarele adunându-și ultimele raze palide pentru a lăsa loc lunii. Era liniște. O liniște înălțătoare.

Am intrat în curtea mănăstirii. Biserica era deschisă, luminile aprinse, darrr… ceva sau cineva m-a îndemnat să merg mai întâi la pârâul care curgea printre pietre, ca o poveste din Paradis. Simțeam că pârâul acela are ceva special, deși mă întrebam, în același timp, ce poate fi atât de special la un pârâu?

Am făcut din nou câteva fotografii și câteva filmări, apoi am intrat în biserică. Acolo ne aștepta Părintele Anatolie, un preot tânăr, unul dintre cei trei preoți slujitori ai mănăstirii.

Părintele ne-a primit cu gingășia unui copil care ar fi dat tot ce avea celui venit în vizită la el.

Discret, pt că nu voia să deranjeze, s-a retras în Sfântul Altar și ne-a lăsat să admirăm, în liniște, biserica. Cel care mă însoțea amuțise de atâta frumusețe. Eu aș fi cuprins totul într-o imagine, într-o stare, ceea ce era imposibil.

Candele, sfinți, sfinte moaște, lumină, pace, binecuvântare… În seara din lume, zori de Rai.

Am ieșit din biserică în curtea mănăstirii. Pârâul mă atrăgea ca un magnet. L-am întrebat pe Părinte dacă firicelul acela de apă jucăuș are vreo poveste aparte. Atunci am aflat că, într-adevăr, pârâul avea o poveste tulburătoare. Se născuse odată cu punerea pietrei de temelie a bisericii.

Se întâmpla în anul 2016. O mănăstire la început de drum, punerea unei pietre de temelie ce se anunța obișnuită, câțiva credincioși, un sobor de preoți în fruntea căruia era Preasfințitul Galaction.

În atmosfera aceea specifică slujbelor religioase, a venit și timpul în care Preasfințitul Galaction a rostit:

-Se pune piatra de temelie a bisericii cu hramul ”Izvorul Tămăduirii”.

În momentul în care ierarhul locului a rostit hramul bisericii, a țâșnit apa de la rădăcina unui copac făcându-și cărare către locul în care se pusese piatra de temelie.

-Preasfințite, de unde o fi venind apa aceasta? a întrebat în șoaptă starețul mănăstirii.

Preasfințitul Galaction i-a făcut semn să meargă să vadă de unde venea apa, care până la momentul acela nu era.

Părintele stareț a constat cu uimire că apa țâșnise pur și simplu de la rădăcina unui copac. Puterea harului a rupt zăgazurile pământului trimițând către mănăstire apă curată și binefăcătoare. La slujba punerii pietrei de temelie au participat nu numai oamenii, cerul, păsările, copacii, dar și apa răsărită din adâncurile pământului.

Pârâul, născut din puterea cuvântului, a curs pe traiectoria aleasă de el, până în ziua în care s-a început construcția bisericii. Apoi, pt că nu putea fi construită biserica peste apă, a fost deviat pe lângă lăcașul de cult.

Înainte de a pleca, pe lângă darurile oferite, Părintele Anatolie mi-a dat și o sticlă cu apă din apa ce a izvorât miraculos ca un semn divin. Vă spun cu sinceritate că aceea este cea mai bună apă pe care am băut-o vreodată.

Dacă rostirea hramului ”Izvorul Tămăduirii” a chemat din adâncurile Pământului acel izvor, este foarte posibil ca el să fie chiar un izvor al tămăduirii.

Programul mănăstirii

Zilnic 8.30 -11.30 – Acatist, Sfânta Liturghie și Litia mica pt cei adormiți – parastas

Ultima sâmbătă din fiecare luna, de la ora 19.00, Taina Sf. Maslu

Daruri din darurile primite de la Părintele Anatolie.